En sjökocks tankar

Vardagsmat, jobb och trädgårdsdrömmar

Chokladens dag imorgon

Publicerad 2016-11-10 17:41:00 i Allmänt,

Nu är det mycket med alla dessa "dagar". Imorgon är det chokladens dag. Ja hemma hade jag nog inte ens vetat om det, här ombord har jag en almanacka där nog de flesta dagar finns med, och just november innehåller ganska många har jag märkt. Vissa dagar kan man ju anpassa sig efter. För mig  var det självklart att göra Fransk chokladtårta till efterrätt imorgon. Jag har förberett den idag så det bara är att ha på tryffeln imorgon. Vid ett tillfälle när jag gjorde den han den inte stelna ordentligt, så den var fortfarande lös i mitten, men vet ni hur god den var då? Kanske var den ännu godare. Så har man inte tid att låta den stelna, låt den bara stå och svalna och ät den sedan ändå, super gott.
 
En annan väldigt chokladig kaka som är väldigt populär är Fudge Brownie. Också väldigt chokladig. Syrrans pojk på snart 5 år ÄLSKAR dem. Inte direkt någon barnkaka enligt mig men han älskar dem.
 
Bara att klicka på länkarna för att komma till recept. 
 
Nu ska jag fortsätta och steka pannkakor, ärtsoppa och pannkaka idag när det är torsdag. Även gjort en tomatsoppa. Ha en trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madeleine

Är en 25 åring som älskar mat och trädgård. Denna blogg kommer handla om min vardag, om en trädgårdsintresserad sjökock. Delar med mig av mat och bak som jag gör här ombord, hur jag samtidigt försöker odla och sköta två trädgårdar med 40 mils avstånd trots att jag är borta varannan månad.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela